Αναδημοσίευση από το Site... Patris News
Στον «αέρα» η μεταλλική γέφυρα που συνδέει την Αγία Μαύρα με το Τραγανό

Σαράντα χρόνια ζωής συμπληρώνει η μεταλλική γέφυρα στρατιωτικού τύπου Μπέλεϋ που ενώνει το Τραγανό με την Αγία Μαύρα και κατ’ επέκταση με την Αμαλιάδα. Όμως… Η γέφυρα από την ημέρα που τοποθετήθηκε δεν έχει συντηρηθεί ενώ τις τελευταίες μέρες διαπιστώθηκαν ότι πολλά μπουλόνια έχουν ξεβιδωθεί! Επιπλέον δύο μπουλόνια έχουν εξαφανισθεί από τον μεταλλικό σκελετό της!
Η γέφυρα πρέπει να συντηρηθεί άμεσα από την Περιφέρεια αφού ανήκει στον τομέα ευθύνης της, γιατί τίθεται θέμα ασφαλείας για τα διερχόμενα οχήματα, που καθημερινά είναι δεκάδες.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Τοπικής Κοινότητας Αγ. Μαύρας κ. Αγησίλαο Νικολόπουλο, μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1970 ο ποταμός Πηνειός χώριζε το Τραγανό από τα χωριά που βρίσκονται νότια και η μετάβαση με όχημα προς τα χωριά Αγία Μαύρα, Ρουπάκι, Κόροιβο και αλλού, ήταν… ταξίδι αφού θα έπρεπε ο οδηγός να κάνει κύκλο, ή να περάσει από συγκεκριμένο σημείο του ποταμού, μόνο τους καλοκαιρινούς μήνες.
Ο τρόπος διάβασης για τους πεζούς ήταν με βαρκάκι.
ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΜΟΜΑ
Το 1975 ο Ηλείος βουλευτής Βασίλης Κοντογιαννόπουλος (εξ Αμαλιάδος ορμώμενος) ικανοποιεί αίτημα κατοίκων της περιοχής για κατασκευή γέφυρας. Η πιο σύγχρονη τεχνική εταιρεία της εποχής και η πλέον αξιόπιστη άκουγε στο όνομα ΜΟΜΑ (Μικτές Ομάδες Μηχανημάτων Ανασυγκρότησης ). Οι ΜΟΜΑ ήταν κατασκευαστικές Μονάδες και αναλάμβαναν την εκτέλεση έργων που τους ανέθετε η προϊσταμένη αρχή στο νομό της έδρας των ή σε γειτονικούς νομούς. Το προσωπικό των Μονάδων αποτελούνταν από αξιωματικούς και οπλίτες του Μηχανικού, τεχνικά καταρτισμένους αλλά και με μικρό ποσοστό αξιωματικών από τα λοιπά όπλα του Στρατού ή και κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων. Η μονάδα της Πάτρας κατασκεύασε λοιπόν σε λίγες μέρες την μεταλλική γέφυρα Αγίας Μαύρας όπως είναι γνωστή και έτσι ένα αίτημα κατοίκων της περιοχής ικανοποιήθηκε από τον βουλευτή Βασίλη Κοντογιαννόπουλο.
«ΞΕΒΙΔΩΝΕΤΑΙ»
Την περασμένη Τετάρτη, κάτοικοι της περιοχής διαπίστωσαν ότι πολλά μπουλόνια από τον σκελετό της γέφυρας κουνιούνται με το χέρι, ενώ είδαν ότι λείπουν δύο μεγάλες βίδες! Ενημέρωσαν τον πρόεδρο κ. Αγησίλαο Νικολόπουλο και εκείνος με την σειρά του την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Πηνειού. «Από την γέφυρα περνάνε κάθε μέρα δεκάδες αυτοκίνητα, τρακτέρ αλλά και μεγάλα φορτηγά. Πρέπει να ενδιαφερθεί η Περιφέρεια για την συντήρηση της γέφυρας γιατί νομίζω ότι δεν έχει συντηρηθεί ποτέ από το 1978 που τοποθετήθηκε όταν στο χωριό πρόεδρος ήταν ο πατέρας μου. Πριν από λίγο καιρό ασφαλτόστρωσαν και πάλι την γέφυρα…», μας λέει ο κ. Νικολόπουλος και μας δείχνει τουλάχιστον δέκα μπουλόνια που κουνιούνται καθώς και τα σημεία από όπου έχουν «φύγει» τεράστιες βίδες.
ΜΕΛΕΤΗ ΣΤΑΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ
Η γέφυρα δεν έχει αλλάξει, παρά μόνο στο οδόστρωμά της. Όταν κατασκευάστηκε και για πολλά χρόνια το οδόστρωμά της (δάπεδο) ήταν ξύλινο. Με τα χρόνια το ξύλινο οδόστρωμα ασφαλτοστρώθηκε. «Προτιμότερο θα ήταν να είχαν γίνει εργασίες καθαίρεσης του παλαιού ξύλινου οδοστρώματος και να είχε αντικατασταθεί με νέο βαμμένο από ξυλεία υψηλής αντοχής και φυσικά να είχε βαφτεί το μεταλλικό της τμήμα αφού αντικατασταθούν κάποια μεταλλικά εξαρτήματά της», λέει πολιτικός μηχανικός και συνεχίζει: «Φυσικά θα πρέπει να έχει γίνει και μελέτη στατικής επάρκειας για τα πρόσθετα φορτία, δηλαδή της ασφάλτου. Πιστεύω πως θα υπάρχει μελέτη, γιατί διαφορετικά μειώνεται αισθητά η ασφάλειά της».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου